Utflippad öststatstävling med svensk flopp

Det är en sorgens schlagerdag - det är bedrövligt.

All heder åt Serbiens lilla Lotta Bromé; den arga flatan som framförde riktig musik med en riktig röst. Tacka f-n för att hon klev förbi den silvriga discotanten från Ukraina!

Men, hur kunde så många bedrövliga bidrag, misslyckade försök till musik, komma så långt före den svenska karisman och dess glamshow!?

The Ark reser sig ur askan.
Det gör inte jag.
Jag är bitter.
Jag har halat den svenska schlagerflaggan för egen del.
Imorgon kastar jag in handduken - den med glitter på.

Nästa år kommer jag i ren protest att göra något annat denna kväll.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tyckte väl också att det var Lotta Bromé.

Det var en fruktansvärd tv-föreställning. Vet folk egentligen vad musik är? Jag tycker hela vårt land ska skippa detta evenemang nästa år.Vi kan ha våra delfinaler och final för oss själva, dessa kan vi umgås till och prata om. Fy för detta!

The Ark är fortfarande bäst!

2007-05-13 @ 09:12:51
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: M

"Tiden läker...". Du sitter där säkert även 2008 (om nu Sverige kvalar in). I övrigt kan jag bara hålla med Sara, vi bör inte vara med!

2007-05-13 @ 10:34:54
Postat av: Anna

Jag funderar på att begära tre timmars retroaktiv återbetalning från Svensk Radiotjänst. Det jag bevittnade igår kväll var då INTE tv!

2007-05-13 @ 11:46:22
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0