Tvära väderkast

Det ösregnar verkligen, och mullrar från himlen. Jag har bryggt mig en extra kopp värmande kaffe, dragit på mig en tjockare tröja och knäppt på värmen här hemma. Den dyblöta trädgården och kastvindarna får mig att glömma helgen och för all del den gångna veckans sommarväder med shorts, fågelkvitter, humlesurr, färgprakt och grill.

Nu står Weber ensam nere på stenläggningen, det droppar från locket.
De nyplanterade sommarblommorna nickar till under de tunga regndropparna.
Vaxduken på terrassbordet har blåst upp och ligger i en oredig hög.
Ljuset är annorlunda.
Det är grått, och jag tycker kasten är tvära.
Svenskt väder, i all sin enkelhet.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Bloggläsning på arbetstid? Hmmm, inte helt ok kanske. Men du skriver ju så härligt bra, så då är det nog lite ok i alla fall. Jag var ju bara tvungen att läsa ikappa månaderna jag inte hunnit läsa tidigare, hihi.

2007-05-08 @ 15:22:56
Postat av: Anna

Vilken fin blogg du har! Gillar ditt sätt att skriva med humor o eftertanke! Kram /Anna

2007-05-08 @ 18:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0