Smutsigt avstånd

Ett glapp har skapats - mellan mig och min dator. Mellan resten av huset och kontoret där den står, finns vår groventré. Ännu en gång har vi satt borrhammaren i en del av huset, denna gång i just groventrén, och en ny (sent i ordningen) renoveringsdel är påbörjad.

Älskade maken, som stått för i princip hela husrenoveringen, talar ofta i så sanna ordalag om sitt kärleksmonument till mig. Jag kan inte mer än hålla med; ett gigantiskt, storartat och pedantgjort sådant.

Nu väntar massor av förvaringsutrymmen, nya garderober och klinker för småbarnsfamiljen.

I groventrén är det mycket smutsigt just nu, och man måste ta sig förbi tejpade dörrar med ytterskor för att komma till datorn. Hur sunt är inte detta är för min bloggfrenesi! En sund, men tillfällig avvänjning som kommer att göra gott. Förhoppningsvis kommer den att råda viss bot på den abstinens jag lider av nu, innan jag har möjlighet att tillfälligt slita av tejpen och logga in.

Hav förtröstan.

image122
Avloppshål i golvet. Gräver man lite längre ner kommer man till Kina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0