Små pyren på plats

Alla små pyren är idag planterade. De är så små och söta, och just nu kan man inte ana vilken kraft de förhoppningsvis besitter. Det ser ut som om de står ensamma på en stor, lerig savann, med lång väg till nästa kompis. Och inte är det någon idé att föreviga mitt dagsverke. Motivet skulle tveklöst bli mest jord.

En större skuggrabatt tar nu form, även om jag i skrivande stund är osäker på om det är så mycket skugga på platsen egentligen. Vi får avvakta och se om det frodas eller ej.

Dagsverke är således rätt ord: Mina händer känns som sandpapper, ryggen är trött och axlarna lite solröda. Men vet ni, det finns inte mycket som går upp mot ett ordentligt fysiskt dagsverke i friska luften. Det är en euforisk känsla att få "odla sin trädgård", att slita och kånka. Sen kan östermalmsfolket sitta där på Stureplan, pimpla dyra drinkar (eller de kanske köper helrör eller flaskor med champagne förresten) med sina dyra designhandväskor och jättesolglasögon, ta helikopter hem och tro de är lyckliga!

Kött på grillen, undanplockning av kringströdda leksaker i trädgården och så lite rödvin igen.

Va, ska det regna nästa vecka!?

Kommentarer
Postat av: E

Er alldeles egen "plätt" på jorden är i ständig förändring. Jag imponeras av er energi! Ni renoverar, anlägger veranda fixar sandlåd+vuxenhörna och så nu alla dessa växter och blommor....Er lilla "plätt" förvandlas till en personlig trädgård! Jag vill också smittas av denna energiska ådra........... Ni förtjänar allt rödvin ni pimplar i er! SKÅL!!

2007-05-07 @ 22:36:28
Postat av: E

Nu har det hänt igen... Jag är inte riktigt kompis med datorn...Jag skrev precis om mina tankar kring din energi och vips försvann mitt inlägg... Attan. Jag har inte ork att skriva om, det blir liksom inte samma sak.... Hm.... Men, skulle mitt inlägg ha nått dig A blir jag lycklig, men för mig är det borta med vinden. Swicsh.... Vissa saker händer bara mig känns det som... F frågar ofta vad jag gjort när "text bara försvinner" och han har inte fått något svar ännu....

2007-05-07 @ 23:13:42
Postat av: E

Jag förstår ingenting, här var ju "mitt inlägg".... Nu gör jag inte kommentarer på din blogg på ett tag, ty detta var ju pinsamt!!! Det är läggdags för länge sen, du gör mig trött om mornarna...

2007-05-07 @ 23:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0