Shizofreni på varm dryck

Jag lider av en lätt störning när det kommer till kaffe och te. Jag tror t o m jag är periodare.

För det mesta njuter jag av den svarta världen; kaffe. Då och då får jag emellertid för mig att det är för starkt för magen, att det fräter på tänderna och gär dem gula, och kanske är det ändå lite mer varierande med te, i alla dess färger, sorter och smaker. Så slår jag in på te-banan för ett tag, tills det känns som att dricka varmt vatten med gräsantydan och det blir dags att sätta på kaffekokaren igen.

Kom inte och säg att jag kan njuta av dem båda. För mig vore det som att påstå sig vara politiskt röd och blå samtidigt, så för mig som är naiv är det antingen eller som gäller. Kaffe eller te är utslagsgivande; "säg mig vad du dricker och jag ska säga dig vem du är".

En f d kollega av den äldre modellen (således inte du, kära S) drack både kaffe och te på morgonen, men hon var också en satmara utan samarbetsvilja.

Så nu vädjar jag till er läsare; gör reklam för er ädla dryck och kurera min shizofreni.

Varför kaffe?
Varför te?

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tackar varmt för att jag inte är satmaran på fd jobbet (dock lite nyfiken, fast jag tror jag vet)

Jag dricker te för att det är gott, varmt och ännu godare till ett litet ballerinakex än vad kaffe är.

Jag önskar att jag kunde dricka mer kaffe men min mage säger NEJ!!! och åter NEJ!!!

I 30-års present från mina kusiner fick jag en expressomaskin, den användes flitigt fram tills magen sa NEJ!!!

Fast om jag ska vara riktigt ärlig så har jag endast varit kaffedrickare i ca 3 år och ska jag dricka så har jag nog mer mjölk än kaffe.

Nu känns det mest som om jag babblar men kaffe eller te...ok, te med lite mjölk är värmande men kaffe det värmer ända in i själen=)

Gokväll!

2007-05-10 @ 20:23:01
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Hanna

Kaffe, för det är gott, svart som synden och river till lite i magen. Med mjölk förstås så man inte bränner tungan. Då får det dessutom en fin färg. Plus att det passar finfint med en bit mörk choklad.

Drick kaffe!

2007-05-10 @ 20:47:27
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: E

Inte alla frågor som har ett enkelt svar... Efter dryga 30 års intensivt teedrickande där jag provat och njutit av de flesta teeblandningar trodde jag att detta var livet. Antingen föredrog man tee ELLER kaffe, thats it. Men, nu vet jag: kaffe dricker man för att det suger i kroppen, man blir helt enkelt beroende. Tee har högre mysfaktor och man kan dricka kopp efter kopp, men man har aldrig det där suget... Och ja, absolut, chokladmuffinsen passar ju helt klart bäst till Gevalias Caffelaté med varm mjölk. Hua, jag vill ner till köket och baka.... Fazer har ett choklad som heter "extra thin med kaffekross".Wow! Senaste Elle ala Carte har ett recept på chokladmuffins som man också blir beroende av. Vackert dekorerade med pumpakärnor och granatäpple kärnor.

2007-05-10 @ 21:17:25
Postat av: M

Kan bara inte låta bli. Gammelmormor, 90 år, boggar inte. Så jag får bli stand in.
"Får jag bjuda på en kopp te?" Gammelmormor C svarar. "Nej tack, så sjuk är jag inte"
Ett i familjen bevingat uttryck.

2007-05-10 @ 22:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0