Morgontystnad

Drog på morgonrocken och smög ut till kontoret medan resten av familjen sover gott. Även om nattsömnen inneburit vissa oroligheter i form av egna växt- och trädgårdsdrömmar, så är det underbart att få njuta av utsikten av en vindstilla trädgård, en klarblå himmel ovanför, ett knäpptyst hus och ett svalt kontor som kontrast till den ljumma sänghalmen.

Snart ljuder andra skällor; familjen vaknar, det slamras med frukost och bilarna ute på huvudgatan en bit ifrån kommer i lämmeltåg för avlämning av ungar uppe vid skolan. Jag njuter således av min egen, arla morgonstund.

Sedan gårdagens växtinköp sover jag med Åbergs trädgårdslista vid nattygsbordet - "Åbergs Lilla Röda", tillika min bibel. Jag har så många tankar och är inte grön nog i fingrarna att veta hur jag ska bena ur alla drömmar och planer. Det känns lite rörigt i huvudet, men det reder sig säkert. Allt har sin tid, just nu är det kaosets tid.

Idag ska det arbetas flitigt framför datorn och i telefonen, efter att jag gjort mitt efterlängtade frisörbesök. Min morgonkalufs är efter tio veckors väntan ganska skrattretande. Jag påminner nu om en korsning mellan en oklippt medlem i Jackson Five och den brölige, men snälle Chewbacca i Stjärnornas Krig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0