Mitt livs essens

Vissa dagar känns mer eller mindre medvetna, och då syftar jag kring den medvetenhet om vilket syfte livet har och kring vad man vill åstadkomma med det.

Ibland styr livet mig. Ibland styr jag livet.

Numera kan jag sälla mig lycklig, eftersom jag mestadels känner precis vad jag vill göra med min stund på jorden, min lilla mikrotid i universum. Med ett större perspektiv får man hjälp att sålla bort oväsentligheter. Det där tycker jag mig ibland få skryta med att jag är duktig på. Vi måste själv få klappa oss ordentligt på axlarna - inte bli beroende av att andra ska göra det åt oss för att vi ska må bra.

Min man
Mina barn
Min familj och släkt
Mitt hem
Min trädgård
Min egen mentala utveckling


Där har ni mitt livs essens.

Utanför detta finns det plats för mer kärlek, men får jag röra mig i ovanstående, så finns jag. Då är jag. Då lever jag. Jag har funnit min plats. Det kanske inte alls är framtidens sanning, men det som räknas är känslan av säkerhet. Idag.

Förlåt en fotografi- och trädgårdsnörd, men min dag i bilder var jag bara tvungen att klistra in. Jag ska försöka prioritera bokstäverna framför bilderna framöver. Men inte ikväll.

image107
Skugg- och myshörnan.

image108
Färgpalett (fjärilslavendel och tusenskönor)

image109
Loppans smått otäcka gummiödlor, inköpta i souvenirbutik.

image110
Vår första stolta trädgårdsetapp som nu tagit sig och visar resultatet av våra tankar. Fortfarande i process.

image111
Alunrot, som tack och lov tog sig efter att Loppan ryckt alla knoppar till en "soppa"...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fina bilder och en trevlig blogg!!

2007-05-21 @ 21:36:27
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Sara

Måste få lov att ge dig lite beröm Anna!
Jag ser dagligen fram emot att få läsa dina inlägg och titta på dina foton, är glad att jag "smittade" av mig. Du skriver så kloka saker som gör att man tänker till det där lilla extra, saker som man tar med sig när man stänger ner datorn.
Känns ibland som om jag fortfarande sitter och delar rum med dig på "det där stället i Malmö"=)
Fortsätt skriva Anna, du gör mig glad och jag finner alltid lite inspiration i det du skriver om i allt från barn till trädgård.
Kram!
Sara

2007-05-21 @ 22:26:41
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Anna, till Sara

Åh, tack så mycket, så glad jag blir! Det där tar JAG med mig när JAG stänger datorn.

2007-05-22 @ 09:17:17
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: evans

Åh, vilka fina bilder! Du verkar ha en fin trädgård. Jag blir riktigt inspirerad :-) Tack för att du inspirerar!

2007-05-22 @ 11:02:57
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: elsamaja

Vilka fina trädgårdsbilder, och ett väldigt snyggt stenparti, det gillar jag helskarpt.
Har hittat din blogg via fröken evans, och lägger upp dej som favorit, för du har ett skönt sätt att skriva på, så jag vill gärna hitta hit och läsa igen.

2007-05-22 @ 11:10:04
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Gummiödlorna var inte det minsta otäcka =) De var ju bara för söta. Vill ha!

2007-05-22 @ 23:01:25
URL: http://blingbling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0