Lillebror bokmal

Plötsligt har Lillebrors intresse för böcker vaknat. Då avser jag det äkta intresset, inte att tugga upp sidorna.

Jag minns en del stolta mammor från föräldragruppen, vilka med glädje berättade hur deras älsklingar kunde sitta och titta, bläddra och orera om sin bokfascination. Jag fick frågan om Lillebrors intresse för detsamma och kunde då bara skaka på huvudet och meddela att det åts en del - lästes gjorde det då inte.

Nu vill han alltid börja med "Djuren på bondgården", med knappar för alla djurläten - som låter mycket. Sedan lusläser han "Boji", d v s de Molly-böcker vi har. Försiktigt lyfter han på flikarna och suckar förtjust och överraskat.

Tillsägelsen om att man inte läser vid matbordet är verkningslös, så den diskussionen får vi nog ta upp senare. Jag är för tillfället glad att det inte är kommunens alster som fylls med päronmos och russinrester.

Kommentarer
Postat av: Fru W

Haha! Det känns igen! "Djuren på bondgården" är favoriten här hemma också - fast pappas koläte och kukelikuande är än så länge populärare än bokens...

2007-05-28 @ 20:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0