Kikärter i storkok

Det puttrar nästan 4 liter kikärter på spisen här hemma ikväll. Jag är tillräckligt präktig för att koka dem själv och frysa in (ja, sucka ni bara), för smakmässigt är det en enorm skillnad mellan hemkokta och dem på burk. Tja, hemgjort är ju alltid godast, men det där har ju med tid (som man sällan tar sig), lust (som man inte så ofta har) och ork (som ofta tryter) att göra. Jag väljer ett par "pärlor", annat köper jag.

Ni kanske inte äter så mycket kikärter som vi gör; i sallader, som tillbehör, för hummus och i bröd. Men visste ni att det sätter ganska bra fart på magen?

Här ska fisas!

image85
Nykokta äter jag dem som godis. I kokvattnet häller jag i ganska mycket salt, ett par lagerblad och några vitlöksklyftor.

Kommentarer
Postat av: evans

Tack för din snälla kommentar! Språkpolisen har hållit sig låg ett tag, men hon kommer igen! Vad blev din skyhöga ålder på vuxenpoängstestet?

2007-05-10 @ 09:50:18
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anna, till evans

Euhm, hrm, iiieeehh; 48,5... :o(

2007-05-10 @ 09:55:13
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0