Högt och lågt, som vanligt

Vissa stunder känns livet lite svårt. Min vardag är så full av motsatta och vitt skilda känslor, och det kan vara så svårt att hålla balansen. Ena stunden är jag så lyrisk över min fina familj, att vi är friska och bor bra. De känslorna har jag ofta. Lika ofta kan jag känna mig arg, då är jag en arg mamma.

En mamma
som aldrig hinner något,
som kämpar i motvind,
som skulle vilja ha åtta armar istället för de befintliga två,
som skulle behöva en hjärna till för att koordinera tillvaron,
som inte är tillräcklig ,
som önskar sig minst fem ytterligare timmar på dygnet, förutom de 24 som är upptagna av allt annat.

Så tar det en timme eller så förflyter en dag, och plötsligt är de tankarna inte längre där. Det går inte att ståtligt som en ballerina hålla balansen mellan de ytterligheterna, utan jag hänger kvar så gått det går, som en koala om sin gren, och gillar läget. Tittar på en gren i närbild; en gren som skiftar nyans från dag till dag och från årstid till årstid. Dess grova yta kliar man ryggen mot och kanske får man lite skav. Den får man inte trilla ner från, och den lär man känna väl. Till slut inser man att den är vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0