Hav vs pool

Före hudcancer- och algblomningsvarningarnas tid var barndomens stranddagar guldkantade. I år varnas det för rekordsommar i giftigt strandkantsklet. Skulle detta bli sommarens sanning står man som barnfamilj snopen med uppblåsbara baddjur och kylväska på bilparkeringen i Sandskogen.

Förra sommaren var det inte så farligt, men det varnades ungefär varannan dag. Vår nästa tillflyktsort får bli makens barndomsstrand Rörum på Österlen, tillsammans med svärföräldrarna. Längre att köra, men värt mödan för eventuellt rent vatten.

Eller så ställer vi upp ett färgglatt poolmonster i trädgården, kanske ett sådant med liten pump, så att vi slipper egenproducerade "alger" av diverse sorter. Egentligen fantastiskt bekvämt och nära tillhands, men ack så mycket mindre charmigt.

Lillebrors kallsupar lär vi inte undkomma. Frågan är bara vilket som är minst hälsosamt: En kallsup i en skitig säsongspool med gräs, myror och en skvätt av nr 1, eller i ett hav med lite blågröna alger?

image123
Rörum

image125
www.briobutiken.se
Fuskvarianten

Kommentarer
Postat av: Novaliv

Jag kämpade på men det räckte inte riktigt hela vägen fram, jag missade löpningen med 23 sek..så det blir till att söka igen och ladda om..det känns rätt tugnt just nu men men..jag visste ju vad jag gav mig in på när jag åkte..

2007-05-31 @ 16:34:10
URL: http://novaliv.blogg.se
Postat av: evans

Åh, vilken härlig strand! Tänk att det finns sådana i Sverige. Fantastiskt!

2007-05-31 @ 17:35:30
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Visst är det trist om det blir tidig algblomning i år så man inte kan bada i havet. Det är en speciellt känsla att ligga vid stranden.
kram

2007-06-01 @ 08:51:14
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0