Åtta saker jag har på skrivbordet

Kameran, alltid i högsta hugg. Pappa ironiserar över varje bild jag tar i hans närvaro och undrar om den är till bloggen.

En diger hög med räkningar, obetalda och betalda.

Loppans hårklämmor som kommit hit i en prydligt vikt kökshandduk, på min femtielfte av Loppan firade födelsedag i år.

En post-it-lapp med snabba noteringar kring De Stora Banklånen. Bundet eller rörligt? Magont...

Deklarationen. Som vanligt i sista minuten. Söstra mi måste hjälpa mig med aktiesiffrorna, ikväll!

SAOL, Svenska Akademiens Ordlista. Alltid tillhands, liksom Svenska Skrivregler. Språknörd, ni vet.

Babylarmet. Lillebror snusar eftermiddag.

Fyra Crayon-kritor. Lillebror vill ju göra något medan mamma tråkbloggar. Äta kritor t ex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0