Vår ute i trädgården

V?r i tr?dg?rden

Varje år förundras jag av människans mentala - och fysiska med för den delen - pånyttfödelse när knopparna brister och ljuset återvänder. Jag säger till mig själv att jag är en sån typ som uppskattar och njuter av höst- och vintermörkret, utan att bli deprimerad. Varje vår när solen skiner, när utemöblerna dras fram och man kan sitta i bara tröjan i lä i en trädgårdshörna, så blir jag dock lika lycklig som alla andra. Hur djupt sitter detta beteende i oss!? Borde inte vi skandinaver vara "jämnlyckliga" under vinterhalvåret - det är vi ju mer vana vid? Arv eller miljö?

Inte lönt att analysera - vi njuter istället! Uteserveringar (som vi barnfamiljer mer sällan använder), lek på gräsmattan, inköp av gungor och studsmattor, lättare klädsel, grönska och lite senare... en välkomstfanfar åt vår svarta herr Weber, redo för grishals, spett och folielök. I år har jag bestämt att starta grillsäsongen TIDIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0