Lika som bär?



När jag väntade Lillebror var jag, av sunt förnuft och även genom berättelser från flerbarnsmammor i vänskapskretsen, väl medveten om att två barn av samma familj är och förblir två helt olika individer. Det där lägger man inga tankar på förrän det blir verklighet.

Elva kilo senare kom ett gossebarn, som jag trots allt  trodde skulle bete sig precis som sin storasyster. Förutom att han var pojke skrek denne annorlunda, hade andra rutiner och hade andra matbehov. Ändå blev jag alltså tagen på sängen. Dagligen och stundligen blir jag fortfarande påmind om dessa underbara olikheter i utveckling och personlighet hos våra barn. Som exempel kan då nämnas att Lillebror idag till frukost, för egen maskin, satte i sig bl a ett helt päron; med skrutt, kärnhus och allt. Loppan åt sitt första äpple MED skal för två veckor sedan...

Inköp av penséer, grishalskotletter och blöjor står för övrigt på dagens kom ihåg-lista, en del av min härligt brokiga vardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0