Kaffefilosofi

Det ligger ett lugn i huset som sällan infinner sig mer än efter att barnen har lagt sig om kvällarna. Loppan har farit till farmor och farfar för äventyr över helgen, Lillebror sover eftermiddag, tvättmaskinen tuggar en omgång vitt och det doftar nybryggt kaffe från köket. Jag har gjort en prioritering över resten av eftermiddagens sysslor och snabbt dragit slutsatsen att jag flyttar dem till morgondagen. Just nu vill jag bara vara, sitta med kaffekoppen i solen på terrassen, lyssna på en gräsklippare och filosofera över påskmiddagen med familjen, hyllor och krukor till terrassen i sommar och så inget mer. Jag drar nog handen genom de fåtal salviaskott som sitter kvar på busken från ifjol - den doften är ljuvlig.

Här kommer några av mina favoritdofter:

- Kryddoft på fingrarna
- Nytvättat & nybakat
- Salt hav
- Nybadade barn
- Såpat golv
- Vädrade sovrum

Skriv in era, så jag kan få låtsassniffa även på dem!

Kommentarer
Postat av: Sara

nyklippt gräs, grilldoft, doften av ett barns hår som varit ute i vinden och solen hela dagen (alltså barnet)

2007-03-30 @ 18:05:42
Postat av: Eva Holst

Anna, min vän! Har aldrig varit inne på någon blogg i hela mitt liv. Din sida är alldeles fantastisk!! Känns dock som om jag gör något olagligt i stil med att tjuvläsa din dagbok... Mkt personligt OCH härligt! Slår mig vid flertalet tillfälle att min vardag skall värderas mer, det är ju super kul att läsa om just "dagar som fylls av familjeliv"... Favorit dofter: Nymalen kardemunmma & utetorkad tvätt! Gonatt EVA!

2007-04-01 @ 23:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0