Fullt, mindre charmigt ös

image126

Hela den soliga förmiddagen har tillbringats i städtagen. Efter ett gott resultat på alla plan slängde jag ihop en sen lunch till mig och Lillebror - en riktig ärkekylskåpsrensning. Just idag försökte jag med honom hungergnällandes i hasorna halta runt i köket och svänga ihop en omelett. Ägg, någon sked nyligen utgången creme fraiche, lite dragon och timjan, salt och peppar. Hittade några väääl mogna cocktailtomater och en bit parmesanost som sjöng på sista valsen. Ner med det. Ett snabbdyk i kylens grönsakslåda resulterade i tillbehören frästa vitlökschampinjoner och kokt blomkål.

En kylskåpsrensning kan ha ytterst varierande resultat, och dagens anrättning var väl inte en av de bättre. Men vi klarade oss med maghälsan i behåll och rusade sedan i uppförsbacke för att hämta en Loppa, som lyckats prestera en hög nr 2 i brallan ute på lekplatsen hos dagmamman. En för henne lååångsam och svankande promenad hem (vilken syn...), rätt ner i badet och kläderna i tvätten. Lillebror protesterade högljutt över sin passiva insats vid sidan om, så jag nödgades kasta även honom bland bubblorna.

Efterlängtat mellanmål, Lillebror i säng och Loppan framför en sämre Disneyfilm.
Luften gick nu ur mig.
Vilken o-charmig dag!
Men än dock - mitt liv.

Jag har en stilla förhoppning om en något stillsammare fredagskväll, vilken osökt får mig att tänka på att jag ännu inte hunnit ta fram kött för upptining...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas dagen hinner bli bättre...

2007-06-01 @ 16:11:19
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Sara

Men precis så här är det ju!
Hoppas på en lugnare helg för dig.

2007-06-01 @ 17:41:24
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Novaliv

Hoppas kvällen blev lite lugnare! Men det är ju så där det är att ha barn..har jag hört *flinar* Kan du påminna mig om mina kloka ord angående träning när jag bara vill gräva ner mig i godispåsar och mysiga filtar till hösten =)

2007-06-01 @ 20:12:55
URL: http://novaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0