Lång utmanad lista

Lisa har utmanat mig i listform. Jag skickar enligt etiketten vidare och utmanar nu sockerbullen, novaliv och evans (om hon har tid, hon är ytterst blogg-busy denna månad)!

Nämn något som gjorde dig glad igår
: Ett magiskt teaterbesök.

Vad gjorde du kl 8 imorse: Var på väg upp ur sängen.

Vad gjorde du för 15 minuter sedan: Satte på ett storkok kikärter.

Det senaste någon sa till dig: Maken frågade vad jag skriver.

Det sista du sa högt: Jag svarade.

Vad har du druckit idag: Kaffe, gammaldags äpplemust och vatten.

Vad var det senaste du åt: Svåger med sambos ljuvligt välmarinerade och -grillade sötstarka fläskfilé, tsatsiki och parmesan/basilika/olje-slungad färskpotatis. Och så tårta.

Ditt senaste inköp: En onödigt dyr köttbullslunch åt familjen på idylliskt strandhak.

Färgen på din ytterdörr: Grå och splajsans ny.

Vädret hos dig nu: Mörkt men förmodat mulet.

Godaste glassmaken: "Maple Walnut".

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nja, det vete f-n.

Sover du tungt: Inte tungt, men selektivt. Vaknar med ett ryck av barnaljud, men skulle nog kunna sova mig igenom ett inbrott.

Drömmer du mardrömmar: Ytterst sällan.

Trivs du med ditt jobb: Jepp!

Favoritkläder: Jeans.

Favoritlåt just nu: Något stillsamt med Sophie Zelmani.

Vad ser du när du tittar åt höger: Två hårklämmor med Mimmi Mus samt en hög räkningar.

Vad gör dig glad just nu: En nyrenoverad, fantastiskt praktisk groventré.

Vad ska du göra härnäst: Frysa färdigkokta kikärter och kasta mig i säng.

Höger- eller vänsterhänt: Vänster, som alla kreativa.

Humör just nu: Sansad och lugn.

Kläder just nu: Jeans och prickig topp.

Sommarplaner: Att göra så lite som möjligt och koppla av i trädgården och hemmet.

Hur många kuddar sover du med: En, om inte Loppan snott den.

Spelar du något instrument: Jag kunde spela gitarr, men efter ett par glas vin kan jag det säkert fortfarande.

Morgon- eller nattmänniska: Ingetdera som småbarnsförälder. Snarare förmiddagsmänniska.

Det viktigaste för dig: Familjen, familjen, familjen.

Är du kittlig: Inte så värst, fast maken vet bättre.

Snarkar du: Jag tolkar uteblivna klagomål som ett nej.

Stjärntecken: Skorpion.

Äckligaste insekten: Ganska härdad efter tre månader i Thailand, men får nog säga getingen. Den vänjer jag mig aldrig vid.

Stökigt eller välstädat: Välstädat; var sak på sin plats. Och så överpolerar jag köksbänk och handfat.

Största längtan just nu: En god och lång natts sömn.

Kommentarer
Postat av: evans

Självklart hinner jag! Listan är gjord. Sov gott!

2007-07-03 @ 00:14:46
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0