Ålderstecken?

Jag är avlagd, dammig och seg. Uppenbarligen fullkomligt efter i mitt sinne för film och detaljer. Jag ser inte så många filmer e. B. (efter Barnen), därav min numera bristande förmåga.

Ikväll har jag och maken komplett missat innehållet och i princip hela essensen av filmen "The good shepherd" - enbart för att vi glömt att notera de för filmens handling ytterst viktiga årtalsangivelserna nere i vänster hörn. Vi missade de tvära kasten mellan år och incidenter, och därmed satt vi som amerikanska bingotanter med förlorad insats när filmen tog slut. Snopna och smått frågande. Det går att skylla på den oöversatta versionen vi såg, men det är definitivt ingen ursäkt. I alla fall ingen bra sådan.

Imorgon ska jag börja pensionsspara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0