Morgonstressen

Det är skönt att låta barnen sova så länge som möjligt på vardagsmorgnarna, men Loppan är minst sagt svårväckt.

- Jag vill va' ifreeeeeed!

Och så drar hon täcket över huvudet och svarar inte på tilltal. Mjuka ord, smekningar och varsamma försök fungerar sällan, så vi drar oftast in det tunga artilleriet: Vi låter så mycket som möjligt, drar upp rullgardinen, öppnar fönstret och drar till slut av henne täcket.

Jag förstår att hon hyser visst morgon-agg gentemot sina brutala föräldrar.

image216


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Veronika

Tänk att det antagligen kommer bli så där sen. Just nu drömmer jag om en tid då jag måste väcka Kaspian, istället för att han väcker mig vid 5-tiden, vilket kan gjorde i morse.

2007-08-30 @ 13:54:21
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0