Första löshänget

Loppan har haft ett par lösa tänder ett bra tag - förmodligen mestadels för att hon gnisslar tänder nätterna igenom.

Nu är den första framtanden i underkäken riktigt lös, och jag tog ett djupdyk i dotterns munhåla. Hej å hå; den nya, permanenta tanden syns redan bakom!

1177 till Sjukvårdsrådgivningen för upplysning om att allt är som det ska - den nya tanden SKA komma upp bakom (och putta bort mjölktanden), den nya hamnar INTE fel...

Något tidigt, men helt normalt. Vi håller nu tummarna för uteblivna cykelolyckor och aggressiva asfaltträffar framöver.

Allt som har med tänder att göra ger mig mardrömmar, så jag bjuder gärna en sjukskötersketelefonist på ett gott skratt åt mitt hönsnojjiga samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0