Ett bioval

På anslagstavlan i köket hänger två biocheckar, förmodligen som tack för någonting. I vårt hushåll tillåts de där checkarna hänga ganska länge, tills de används när vi äntligen fått tummen ur och fixat barnvakt samt till slut bestämt oss för vilken film vi vill se. Har vi tur då, så har sista datum inte passerat.

Jag vill se denna:                             Men maken vill nog se denna:


image209                         image210
                                                            Fantastic Four - Rise of the silver surfer...

Det finns viss risk för ris av maken i kvällningen, men det kanske bara påskyndar ett gemensamt filmbeslut...


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Helena

I detta fall, liksom i många andra, är jag helt på din sida. I filmvalet alltså.

2007-08-17 @ 13:10:09
URL: http://helenamalmstrom.blogspot.com/
Postat av: Moster

Maken är ju definitiiivt nerröstad. Tror att "Parfymen" kan vara en höjdare att gå på också. Åtminstone om den är lika bra och halvkonstig som boken.

2007-08-17 @ 14:53:53
Postat av: Helena (igen)

Hm, jag gillar verkligen "Parfymen" som bok, men alla recensioner säger att filmversionen inte alls är bra gjord - så den har jag alldeles tappat lusten för (vill gärna poängtera att den recenserades av Annika Gustafsson i Sydsvenskan - och hon har i princip aldrig fel om man har samma smak som jag. Hon gav "Parfymen" en 3:a).

2007-08-17 @ 15:53:11
Postat av: Mannen

Hjärtat... Ibland missar vi ironi och undertoner. Både du och jag. Denna gången var det nog något annat... Bara för att jag kommer ihåg seriemagasinet "Fantasiska Fyran" så innebär det INTE att jag hellre ser den filmen framför "This is England". Du vet ju knappt vem Fantomen är...
Parfymen ja, en bra bok, jag är nyfiken på filmen recensionerna till trots.

2007-08-20 @ 08:33:41
Postat av: Anna, till Mannen

En skamsen, ironisk fru går och lägger sig i korgen, med svansen mellan benen.
"This is England" eller "Parfymen" blir det således!

2007-08-20 @ 08:47:41
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0