Uppstigen igen

Natten till årets hitintills varmaste och härligaste dag lyckades nu Lillebror bli magsjuk, och dessutom smitta mor sin. Efter sju, åtta lakansbyten (tack farmor och mormor för alla välmanglade bomullsbidrag genom åren, de kom väl till pass), mycken gråt, maskintvättar, sömnlöshet och allt det där myyysiga som hör till, så var det min tur att bidra med ett tiotal toa-samtal. Nu har jag kravlat mig därifrån och tycker att krafterna börjar återvända, men det var ju f-n vad varmt det är ute. Jag har gått runt i trädgården en liten stund, i nattsärken och med håret på oduschat skaft, samt suttit passiv ett tag på terrassen som en nyss utrullad sjukkonvalecent med mitt likbleka plyte vänt mot solen.

Ve, låt detta äventyr vara över nu, och låt andra hälften av familjen slippa.

Kommentarer
Postat av: Sara

Din stackare!

Vi har aldrig varit magsjuka men kan tänka mig att det finns roligare saker.

Krya på dig!

2007-04-15 @ 17:07:58
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Pörnil

Åh, stackare! Skickar många varma styrkekramar till er alla från oss alla här i Lomma!
Krya på er!

2007-04-15 @ 21:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0