Tommy Olofsson; huvudet på spiken

Jag fann en dikt av Tommy Olofsson, vilken så väl speglar livets svängningar. Själv är jag mitt uppe i en period då jag sällan känner mig mitt emellan, utan snarare antingen eller. Livet blir mer påtagligt då, och oavsett tillstånd är sinnesintrycken starkare.


Om härliga dagar

Vissa dagar bär, man lyfter,
svävar omkring med sin lycka.
Färgerna vilar lättjefullt
på sina föremål.
Ljuden skojar vänligt med öronen.
Fötterna är varma, huvudet svalt.
Tankarna åker skridskor på blankis.
De genomför alla tänkbara figurer
utan att förlora balansen.
Man kan sitta i lugn och ro,
nysta ihop slingorna av sitt
ihoprafsade liv.

 

Andra dagar,
Andra dagar ska vi inte tala om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0