Mitt och ditt samhälle?

Expressens hemsida kastar dessa tätt, på varandra följande rubriker i ansiktet på mig ikväll:


Giftexpert varnar för bantningspiller

Brangelina köper miljardyacht med egen ubåt

Om FP-skandalen: Hon vill skydda sig / Han gick bakom ryggen och ljög

Misstänks ha stampat 70-åring till döds

Min fru vill inte ha analsex


Mållös, förvirrad och full i skratt. Är detta ditt och mitt samhälle?! Hur kunde det bli så här? Jag sitter vid min fina dator och kopplar nog bort media för en stund. Jag skattar mig lycklig som har vett, förnuft och vilja att uppskatta och bevara andra värden utanför ovan nämnda. Ibland känner jag för att isolera mig, min familj och våra vänner i en säker bubbla. Att sticka ut nosen känns utsatt, sårbart och obehagligt. Tack och lov går det att skapa den bubblan tillfälligt med mentala medel. Och så får man hitta ett sätt leva med resten (eller påverka), medan man tar stegen utanför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0