Min relation till servetter

Får man gäster vill man ha servetter till fikat eller middagen. Hushållspapper är för familjen, eller för spill och kladd.

De förpackningar som de roliga servetterna ligger i - och då menar jag inte IKEAs enfärgade - är alldeles för små. De räcker till max två besök, sen hamnar de sista två eller tre stackarna längst inne i skåpet, bland de andra servettresterna. Efter en snabb titt på detta ställe kan jag konstatera att vi kan ha en rejäl fest med udda servetter. Hur kul är det?!

Jag tror jag talar för en stor del av de kvinnliga läsarna när jag säger att servetter är en underskattad gå bort-present. Tänk inte innovativt i detta läge utan lite praktiskt: köp inte av olika sorter utan välj samma motiv om du ska köpa två paket.

Aj löööööv servetter!

Ett riktigt präktigt husmorsinlägg!

image61
En fikavariant från Åhléns.

Gör alla värdinnor som dukat med tygservetter en tjänst: Använd dem! Torka dig, snyt dig eller vad sjutton som helst. Jag blir tvärsur på dem som av artighet ("det är ju så jobbigt att tvätta och stryka/mangla för stackar'n") lämnar mina tygservetter oanvända efter en middag. Jag tänker ju inte precis lägga tillbaka dem i linneskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0