Lurad?

Åhléns har klubbdagar. För varje 300 kr man handlar för får man en tillgodocheck på 50 kr.

Taktiskt, business på rätt nivå - och lockande för kunden.

Naturligtvis har jag varit där nu.

Åhléns har faktiskt ganska mycket kul, men det slår slint i huvudet på mig, och jag har med tillgodochecken i åtanke löpt varuhuset upp och ned för att hitta prylar för 300:- som "vi säkert kan behöva". Den där rosa grodan slank ner direkt naturligtvis, och efter bara en kort stund dignade korgen av saker jag tittat på länge, gärna har velat köpa men som jag tyckt varit överflödiga.

Emellertid; så befriande att någon gång göra detta! Varför mår man ibland så bra av prylar? Efter de senaste veckornas mediadebatt om konsumtionshets lär jag få diverse kulturskribenter efter mig. Ebba von Sydow kommer däremot att sluta upp på min sida, även om jag inte anser det vara någon tröst. Maken kommer i vilket fall som helst inte att köpa mina argument om två nu ägda premiecheckar, att använda en annan gång. Lilla jag tror ju att jag gått hem med en hundring extra i fickan, inte 600 kr fattigare.

Ett enfaldigt tack till Åhléns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0