Inköpskaos

När jag varit och storhandlat på ICA infinner sig alltid ett smärre kaos vid hemkomsten på kvällen: Barnen är jättetrötta och hungriga (jag tror även att mannen kan skriva under på ovanstående) och HELA köket fylls med matvaror och påsar. Medan vi plockar in i kyl och frys samt sköljer frukt, så försöker jag fixa till vårt kvällsmål samtidigt. Förutsättningarna för en rofylld kväll är lika med noll, men just den kvällen varannan vecka är vi inställda på det.

Just ikväll blev dock tillvaron lite extra kryddad. Loppan, som fått en sticka i handen efter trädlek hos dagmamman, gallskrek medan mannen försökte plocka ut den med nål och pincett, samtidigt som han gav en förbannad och gnällande Lillebror kvällsmat. Lillebror fick inte som han ville och kastade allt han kom åt i golvet.

Mellan djupfrysta kycklingklubbor och holländska äpplen försöker jag svänga ihop en smoothie, jag tycker det verkar bäst att mixa bären och bananerna ovanpå en brödlimpa, och så tinar jag Findus Pizzabullar i ugnen till det. För att få plats med glasen föser jag undan en Kaviartub och ett par barnmatsburkar.

Jag menar, ska man göra något så ska man göra det ordentligt. Eller hur? Efter en sån kväll, om man fortfarande har energi kvar och har lyckats behålla tålamodet, känner man sig oövervinnlig.

image53
I de fantastiska, gigantiska ICA Maxi-påsarna som jag fått av svärmor får det plats en hel Lillebror, förutom grymt många varor då.

Vänta, jag måste klaga lite!
ICA här i stan är dåligt. Jag önskar mig ett ICA Maxi i julklapp.
Frukten ligger i sina kartonger PÅ GOLVET, äpplena är ofta stötta, det saknas priser på vissa grönsaker och det finns sällan storpack av många varor jag efterfrågar. Varubanden i kassorna är för korta för en storhandlare som jag; maten längst fram krossas, även om jag är jätteduktig på att lägga upp de hårda varorna först. Och de underbetalda kassörskorna som alltid vill hem eller stänga sin kassa för att hålla rast (sånär som på min favvis-kassörska som alltid är glad och hjälpsam) tackar aldrig för att jag lägger upp varorna med streckkoden mot deras avläsare. Som om det vore min förbannade skyldighet!?
Så, nu är jag klar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag sitter och fnissar för mig själv när jag läser ditt inlägg. Dock måste jag tillägga en sak till din klagan, det är alldeles för trångt vid kassorna. I vår ICA-butik kan man köra två kundvagnar sidan om varandra vilket borde innebära att det skulle vara gott om plats´...men NEJ! Det finns alltid någon som ska ställa sin vagn på tvären, eller stå och kontrollräkna sitt kvitto så att alla andra måste vänta på hur länge som helst, det finna mycket mer att kommentera....Grrr! Måste gå och ta en losec...=)

Sov gott!
/Sara

2007-04-24 @ 22:00:54
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0