Fotbollsfrun har lagt ribban

Ex-kollegan S har som bekant smittat mig med blogg-passion, och via hennes blogg fann jag Fotbollsfruns dito. Denna kvinna är krönikör på Aftonbladet. Hon är skarp, ärlig och uttrycker sig friskt. I ett av sina senaste inlägg lägger hon ribban för min djärvhet i tankarna kring barnen framöver. Spontant och enkelt, men ack så träffande formulerar hon att kärleken till barnen ter sig på olika sätt - tillvaron är mångfassetterad (för att uttrycka sig diplomatiskt).

Jag tror på vikten av att skriva kring föräldraskapets alla sidor. Även dem man önskar inte fanns, och även om de tillfällen man som mamma (eller pappa) förvandlas till en drake.

Nu tvivlar jag. Tänk om ni sitter och höjer på ögonbrynen och undrar vad jag pratar om. Tänk om ingen annan känner att de, som jag, ibland vill ställa ut barnen på gatan och sälja dem för en tjuga.

Fast jag tänker inte hymla. Min blogg - mina tankar.

Från och med nu vågar jag också. Vågar visa och skriva att jag ibland stör mig på mina barn, inte alls orkar med dem och bara vill vara ifred. Jag tänker inte ursäkta mig och i slutet i finstilt påminna er om att jag älskar mina barn alltid annars.

Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0