För länge

Bloggar, internet och hemsidor... Jag sitter i eftermiddag som klistrad framför datorn och kastar mig mellan olika sidor. Nu har jag förvillat mig och vet inte riktig var jag är. Det är som ett gift, detta att läsa om andra människors vardag. Det är livet, det är därför bagatellerna och detaljerna berör. Det är trollbindande - och på tok för tidsödande.

Innan jag började blogga själv, så läste jag om Britney, Posh, Brangelina och Filippa Reinfeldts liv på Expressens hemsida. Nu läser jag om vanliga människor istället. Mitt internet-liv är bättre nu.

Nu har jag suttit här för länge och måste trots allt ta tag i frukost- och lunchdisken, dammråttorna i hörnen och den vikta tvätten. Loppan är på badhuset med mormor och Lillebror sover - därav detta cyber-uppslukande tillstånd.

Det är ju fredag, och det är ju analkande helg. Vid datorn, på internet, står tiden still - fast ändå inte alls. Främmande känsla, och jag drar mig tillbaka till verkligheten ett tag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vår lunch bestod av tonfiskburgare,jättegott tyckte jag men inte storebror. Ska testa med skinka till honom nästa gång. Jag blandade ner den tonfisken som blev över i oströran. Ska bli gott att ha på det nybakade filmjölksbrödet imorgon.

Trevlig helg!
/Sara

2007-04-20 @ 14:55:12
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: E

För mig är du "mitt vardags läsande gift". Jag som aldrig läst en blogg i hela mitt liv funderar nu på hur din dag varit... Jag spenderar mer tid vid datorn än jag någonsin gjort.... Lär mig A, hur ser du våra kommentarer. Får du en signal om när du fått post??

2007-04-23 @ 20:15:08
Postat av: Anna

Egentligen ska antalet kommentarer justeras (siffran ändras) med en gång någon lagt in en sådan, men det funkar inte riktigt. Kundtjänst har annonserat ut felet, men det verkar ta tid. Jag får dock alltid ett mejl när en kommentar lämnats, och det är jag glad för!

2007-04-23 @ 20:18:31
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0