Floskel

Ibland tittar jag och maken på golf på tv. Han för intresset, och jag för de rogivande, lagom artiga utomhusapplåderna och de småviskande kommentatorerna - jag brukar somna som ett barn efter en stund.

En av de mest förekommande kommentatorerna är full av floskler, och vid ett tillfälle ska han ha gjort det minnesvärda uttalandet som jag gärna återvänder till, eftersom Loppan nuförtiden resonerar på ungefär samma sätt.

En glassig bana västeröver, välklippt green, spelaren står uppställd och redo, det blåser en lätt vind som ger brus i mikrofonen, en fågel lyfter från en damm och spänningen är olidlig:

Kommentatorn, tyst:

Just nu befinner sig bollen i ett sådant prekärt läge, att antingen går den i - eller så gör den det inte.

... Ja, vad säger man! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0