Blandade shoppingkänslor

Fy vad det är lätt att göra av med pengar! Vi har inte haft några problem att smälla 400 000 på huset, men när man gör av med en bråkdel (tänker inte nämna summan) på kläder är känslorna starkare. Så snålt praktisk man blir med hus och barn.

Vi hade två timmar på oss innan Nova Lund stängde sina roterande dörrar, och vi borde få en Oscar i effektiv shopping. På denna tid lyckades vi prova ut 3 jeans, skjortor, tröjor, toppar, skärp, solglasögon och vars ett par skor. Betänk då att en del tid går åt till att få på sig plaggen, i alla fall de jeans jag köpte, som jag nu har "hällt mig i". Andningen är tung och inälvorna ihoptryckta när jag sitter här och försöker töja dem vid datorn. Jag struntar i att bilringen numera vilar ovanför byxlinningen istället för innanför.

I bilen hem predikade och ursäktade vi oss skickligt i mun på varandra - för att inte ha köpt det där regnstället eller vårskorna till Loppan, eller en ny vårjacka och pyjamas till Lillebror. Som för att rena samvetet. Visst...

Nu är dock det dåliga samvetet som bortblåst; vi mannekängar, mixar och matchar lite smålyriskt. Njuter och är nöjda.

Det är fantastiskt vad en liten aktieutdelning kan åstadkomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0