Aktivitetsbyte

Imorgon byter jag tillfälligt ut sekatören mot plånboken, då den verkligen ska få arbeta. I alla fall kreditkortet. Då blir det shoppingeftermiddag på tu man hand med maken, och jag hoppas kunna komma hem med minst ett par påsar beklädnad.

Idag har jag - tillsammans med en grästokig Lillebror - småansat i vår lilla paradis och är glad över de perenner som tar sig igen, år efter år. Tacksam över växtkraften, och att investeringen håller.

image64
Backtimjan i stenpartiet

Henriks farfars gamla sekatör är säkert från Krita eller Jura-tiden, men den är nog ett av våra bästa och heligaste trädgårdsverktyg, om maken får exkludera sina elektriska hjälpmedel.

Hörde precis ifrån Loppan per telefon, som på sin helgutflykt myser med tecknad film hos farmor och farfar. Den flickan har då ALDRIG längtat hem när hon varit borta. Annat var det när jag var liten, nästan tonåring tror jag, och var på gympaläger. Första kvällen fick föräldrarna hämta hem mig efter att jag kräkts av oro och hemlängtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0