Aftonbubbel i grytan

Jag hånskrattade åt "sensuella Nigella" när hon i ett av sina matavsnitt (jag tror det var under hennes färgtema-säsong...) pekade på mig med sina långa välmålade naglar genom tv-rutan, klippte med ögonfransarna, hävde bysten framåt och berättade hur "absolutely wonderful" det var att ställa sig vid grytorna på kvällen efter att barnen lagt sig. Det varken orkar eller vill man väl, var min tanke.

Nu tycker jag precis som hon i det fallet. Jag som alltid är van att svänga ihop dagens lunch SAMTIDIGT som jag måste se efter en som tuggar på sladdar vid eluttaget och en som vill lyssna på barnskivor på högsta volym och hoppa i sängen så att tavlorna ramlar ner. Då är det en riktigt långsam lyx att metodiskt stå och hacka, steka, dofta och röra i grytorna sent en kväll.

Ikväll gör jag just detta; har i lugn och ro svängt ihop mitt paradnummer inför  det efterlängtade släktbesöket från Västergötland imorgon. En avslappnade och nedvarvande stund för mig.

God afton!

image28

Kommentarer
Postat av: Eva

Har saknat dina tankar och din vardag. Har haft strul med datorn över påsk... Undrar vad du tillagat inför morgondagen.... Ler ofta åt din blogg... Kan berätta att färga ägg till påskbuffén med riven morot i kastrullkoket var ingen succe. Gav ytterst lite utdelning.... Sov gott!

2007-04-12 @ 21:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0